Motex
Количка

Универсални Катализатори за коли

Brand: Motex Модел: Europe 3367-1 F-50 мм.
ОПИСАНИЕ НА ПРОДУКТА Универсален каталитичен преобразувател, съвместим с федерален/EPA стандарт OEM, помага да не свети индикаторът на двигателя. Получете правилното приспособяване за широк спектър от превозни средства благодарение на адаптивния универсален дизайн (изисква се рязане и заваряване)..
130.90 лв.
Brand: Motex Модел: 3367-2 F-55 мм.
ОПИСАНИЕ НА ПРОДУКТА Универсален каталитичен преобразувател, съвместим с федерален/EPA стандарт OEM, помага да не свети индикаторът на двигателя. Получете правилното приспособяване за широк спектър от превозни средства благодарение на адаптивния универсален дизайн (изисква се рязане и заваряване)..
130.90 лв.
Brand: Motex Модел: Europe 3367-3 F-60 мм.
ОПИСАНИЕ НА ПРОДУКТА Универсален каталитичен преобразувател, съвместим с федерален/EPA стандарт OEM, помага да не свети индикаторът на двигателя. Получете правилното приспособяване за широк спектър от превозни средства благодарение на адаптивния универсален дизайн (изисква се рязане и заваряване)..
130.90 лв.
Brand: Motex Модел: L-290 -130 /01-ф50/ до 1800 куб.
ОПИСАНИЕ НА ПРОДУКТА Универсален каталитичен преобразувател, съвместим с федерален/EPA стандарт OEM, помага да не свети индикаторът на двигателя. Получете правилното приспособяване за широк спектър от превозни средства благодарение на адаптивния универсален дизайн (изисква се рязане и заваряване)..
169.00 лв.
Brand: Motex Модел: L-310 -182 /2-ф50/ до 2000 куб.
ОПИСАНИЕ НА ПРОДУКТА Универсален каталитичен преобразувател, съвместим с федерален/EPA стандарт OEM, помага да не свети индикаторът на двигателя. Получете правилното приспособяване за широк спектър от превозни средства благодарение на адаптивния универсален дизайн (изисква се рязане и заваряване)..
169.00 лв.
Brand: Motex Модел: L-320 -132 /2-ф55/ до 2000 куб.
ОПИСАНИЕ НА ПРОДУКТА Универсален каталитичен преобразувател, съвместим с федерален/EPA стандарт OEM, помага да не свети индикаторът на двигателя. Получете правилното приспособяване за широк спектър от превозни средства благодарение на адаптивния универсален дизайн (изисква се рязане и заваряване)..
169.00 лв.
Brand: Motex Модел: L-425 -172 /2x1-ф55/ до 3000 куб.
ОПИСАНИЕ НА ПРОДУКТА Универсален каталитичен преобразувател, съвместим с федерален/EPA стандарт OEM, помага да не свети индикаторът на двигателя. Получете правилното приспособяване за широк спектър от превозни средства благодарение на адаптивния универсален дизайн (изисква се рязане и заваряване)..
192.50 лв.
Brand: Motex Модел: L-425 -173 /2x1-ф60/ до 3000 куб.
ОПИСАНИЕ НА ПРОДУКТА Универсален каталитичен преобразувател, съвместим с федерален/EPA стандарт OEM, помага да не свети индикаторът на двигателя. Получете правилното приспособяване за широк спектър от превозни средства благодарение на адаптивния универсален дизайн (изисква се рязане и заваряване)..
192.50 лв.
Показани са от 1 до 8 от 8 резултата (1 страници)

Често задавани въпроси за катализатора / каталитичния конвертор.

Защо хората крадат катализатори?

Катализаторите могат да бъдат обект на кражба в зависимост от цената на различните благородни метали. Конверторът обикновено съдържа платина, паладий и родий, които могат да бъдат продадени на търговци на метали.

Какво има в катализатора?

Обикновено има 3 до 7 грама платина в стандартен каталитичен конвертор. Стандартният преобразувател също съдържа 2 до 7 грама паладий и 1 до 2 грама родий.

Колко струва един катализатор?

Рециклатор ще плати между 100 и 250 лв. за каталитичен преобразувател, като някои струват 1600 до 3000 лв, ако идват от хибридни превозни средства. Имайте предвид, че ако вашият катализатор бъде откраднат, замяната му може да струва около 4000 лева — още една причина да предприемете стъпки, за да предотвратите кражбата му.

Колите генерират голямо количество изпарения и газове, известни също като емисии, когато работят. Емисиите допринасят за замърсяването на въздуха, поради което Законът за чистия въздух беше приет в Съединените щати през 1963 г., за да помогне за намаляване на количеството замърсяване, произведено от редица индустрии.

Законът за националните стандарти за емисиите, изменение, направено през 1965 г. в Закона за чистия въздух, определя първите федерални стандарти за емисии от превозни средства. Всеки щат има разпоредби, които се придържат към федералните стандарти, като много щати изискват всички регистрирани автомобили да бъдат тествани за оценка на изходните емисии.

Модерната изпускателна система на превозните средства включва набор от части, които помагат за контролиране на емисиите и ги правят по-екологични. Сред тези части е каталитичен конвертор, който помогна на много производители на автомобили да изпълнят стандартите, определени от Националния закон за емисиите.

Катализаторът е важна част от изпускателната система и вероятно вече се чудите какво прави каталитичният конвертор. Продължете да четете, за да научите повече за ролята, която играе във вашия автомобил.

Колко време обикновено издържа един катализатор?

Катализаторът обикновено издържа между 100 000 и 150 000 км., въпреки че продължителността на живота му може да варира в зависимост от типа превозно средство, моделите на използване и навиците за поддръжка.

Може ли катализаторът да бъде почистен или ремонтиран?

Каталитичният конвертор често може да бъде почистен, но ремонтът му обикновено не е осъществим поради естеството на конструкцията му и използваните материали. Почистването на каталитичен конвертор включва използване на специфични химически обработки, които помагат за премахване на отлагания от въглерод и други вещества.

Този процес може да възстанови някои функции, особено ако конверторът все още не е силно повреден. Въпреки това, физическа повреда или сериозно запушване, често причинено от вътрешно топене или повреда, обикновено не могат да бъдат поправени. В такива случаи е необходима смяна на катализатора.

Какво е катализатор / каталитичен конвертор?

Както бе споменато по-горе, каталитичният конвертор е съществена част от изпускателната система на автомобила. Помага за намаляване на броя на токсичните замърсители, изпускани във въздуха, като превръща опасните газове от горенето в по-малко вредни вещества, като водна пара и въглероден диоксид.

Това се прави чрез излагане на тези изпарения на химикали и метали вътре в преобразувателя, за да се предизвикат химични реакции, които превръщат иначе токсичните замърсители в относително безвредни. Нека разгледаме малко по-подробно как функционира каталитичният конвертор.

Какво прави катализатора?

Целта на каталитичния конвертор е да използва камера, наречена катализатор, за да промени вредните съединения от емисиите на двигателя в безопасни газове, като пара. Той работи, за да раздели опасните молекули в газовете, които автомобилът произвежда, преди да бъдат пуснати във въздуха.

Катализаторът се намира от долната страна на автомобила и прилича на голяма метална кутия. От него излизат две тръби. Конверторът използва тези две тръби и катализатора по време на процеса, за да направи газовете безопасни за изхвърляне.

Газовете се вкарват от „входната“ тръба, свързана към двигателя на автомобила. Те се издухват върху катализатора, което предизвиква химическа реакция, която разгражда замърсителите. По-малко вредните газове сега преминават през втората тръба или „изхода“, който е свързан към изпускателната тръба на автомобила.

Основна цел на катализаторите e:

Основната цел на каталитичните конвертори в автомобилните системи е да намалят емисиите на вредни замърсители от изгорелите газове на двигателя и да ги направят по-щадящи околната среда. Тяхната ефективност и надеждност са жизненоважни не само за поддържане на работата на превозното средство, но и за принос към усилията за намаляване на атмосферното замърсяване.

Какво има вътре в катализатора?

И така, от какво е направен каталитичният конвертор? Катализаторът вътре в каталитичен конвертор обикновено е направен от платина или подобен метал, като родий или паладий. Газовете протичат през структура от керамична пчелна пита, разположена в корпуса на котката. Това е облицовано с метали, които имат специфични задачи, които играят роля за намаляване на емисиите. Има два основни вида катализатори, които могат да бъдат включени в автомобила:

Редукционни катализатори: Помагат за намаляване на замърсяването с азотен оксид чрез премахване на кислорода. Азотните оксиди се разграждат на азот и кислород, които сами по себе си са безвредни.
Катализатори на окисление: Използват се за превръщане на въглеродния окис във въглероден диоксид чрез обратен процес на добавяне на кислород.
В близост до каталитичния преобразувател се намира и сензор за кислород (O2), който работи, за да каже на електронния блок за управление (ECU) на автомобила колко кислород се намира в отработените газове. Това помага на превозното средство да работи с по-ефективно съотношение въздух/гориво, което позволява на двигателя да снабдява конвертора с достатъчно кислород, за да завърши процеса на окисление.

Какви видове катализатори има?

Както споменахме по-горе, има два основни катализатора – редукция и окисление – които могат да се използват в изпускателната система за справяне със специфични газове.

В зависимост от годината на превозното средство и вида на катализатора, който има, може да няма поставен редукционен катализатор. Има два основни вида автомобилни конвертори:

Двупосочен: Двупосочният каталитичен преобразувател присъства в превозните средства в Съединените щати до 1981 г. Те имат само окислителни катализатори, които помагат за промяната на въглеродния оксид във въглероден диоксид. Въглеводородите (което е неизгоряло и частично изгоряло гориво) се превръщат във въглероден диоксид и вода.
Трипътен: От 1981 г. се използва трипътен каталитичен конвертор. Това работи по същия начин като двупосочния конвертор с добавяне на редукционен катализатор. Както беше посочено по-рано, това се използва за промяна на азотните оксиди в азотни и кислородни газове.
Дизеловите двигатели използват използването на двупосочни катализатори, а конверторите също са специално проектирани да работят с дизелови изгорели газове. Конверторите за тези типове двигатели се опитват да се насочат към частици, известни като разтворими органични фракции. Те са направени от въглеводороди, свързани със сажди.

Кой е изработил катализатора?

Историята на каталитичния конвертор датира от края на 19 век, когато някои прототипи са разработени във Франция. В средата на 50-те години на миналия век Юджийн Худри, френски машинен инженер, получава патент за своите изследвания за разработване на каталитични конвертори за бензинови двигатели.

Разработката на каталитичния преобразувател на Houdry идва от опасенията му относно платената димна тръба и изгорелите газове на автомобилите, които оказват влияние върху замърсяването на въздуха. Беше видял резултатите от проучвания в Лос Анджелис и започна да работи върху конвертори за димни комини.

Каталичните преобразуватели бяха допълнително развити след регламентите за контрол на емисиите, които започнаха в началото на 60-те години на миналия век. Първият производствен каталитичен конвертор е създаден през 1973 г. в Engelhard Corporation, а широкото използване на частта започва около 1975 г.

Как да предотвратим кражбата на катализатора?

Катализаторите често са обект на крадци, тъй като частта съдържа ценни благородни метали. Кражбите на каталитичен конвертор често се случват на превозни средства с по-голям просвет, тъй като достъпът до частта е по-лесен.

Независимо от типа превозно средство, което имате, има някои стъпки, които можете да предприемете, за да предотвратите кражба:

  • Паркирайте в добре осветени зони близо до входовете на сградата, ако няма защитен гараж.
  • Заварете каталитичния конвертор към рамката на превозното средство, което може да затрудни отстраняването му.
  • Помислете за закупуване на резервна част, подобна на метална клетка, която може да се монтира, за да покрие конвертора.
  • Инсталирайте автомобилна аларма със сензор за вибрационно предупреждение.
  • Гравирайте идентификационния номер на вашето превозно средство (VIN) на конвертора, което може да улесни продажбата на частта и да ви предупреди, ако вашият конвертор бъде откраднат.

Признаци за проблеми с катализатора.

И така, какво се случва, когато катализаторът се повреди? Като се има предвид ролята, която частта играе в изпускателната система на превозното средство, могат да възникнат редица симптоми, когато тя започне да изпитва износване.

Някои примери, за които трябва да внимавате, включват:

  • Намаляване на горивната ефективност: Ако катализаторът се запуши, това може да намали количеството въздушен поток през вашия двигател. За да компенсира, вашият двигател може да започне да гори повече гориво от обикновено, което води до забележим спад в горивната ефективност.
  • Предупредителна лампа за проверка: Светлината за проверка на двигателя може да показва редица неща. Въпреки това има диагностична система за автомобили, произведени след 1996 г., която ще тества катализатора. Ако преобразувателят ви не работи, сензорите за съотношението въздух-гориво може да задействат светването на предупредителната лампа.
  • Миризма на развалени яйца: Каталитичният преобразувател може да претърпи вътрешна повреда, която да му затрудни преобразуването на отработените газове. Резултатът може да бъде сярна миризма на „развалени яйца“.
  • Проблеми със стартирането на двигателя: Изгорелите газове във вашия автомобил трябва да излязат. Запушеният каталитичен конвертор може да попречи на това да се случи толкова ефективно. Това може да доведе до повишено налягане на отработените газове и да накара колата ви да пръска или спира, когато се опитвате да я задвижите.
  • Лошо ускорение: Отново изгорелите газове трябва да излязат по някакъв начин. Задържаните изгорели газове и повишеното налягане от запушен конвертор може да ви причинят проблеми с ускоряването на колата. Може да забележите трептене или забавяне, когато се опитате да го направите.
  • Неуспешен тест за емисии: Много щати изискват редовни тестове за емисии на превозни средства и ако не преминете вашия, виновникът може да бъде вашият каталитичен конвертор. Неуспехът на този тест може да бъде съчетан с другите симптоми, споменати по-горе.
Този сайт използва "бисквитки" за да подобри предлаганите услуги.