ОРИГИНАЛНО МОТОРНО МАСЛО BMW.
ПРОИЗВОДИТЕЛНОСТ. ЕФЕКТИВНОСТ. ЗАЩИТА.
Двигателните масла BMW TwinPower Turbo поддържат свойствата на двигателите на BMW и допринасят за подаване на пълна мощност с висока ефективност, тъй като помагат за защита на двигателя срещу износване и корозия. Това помага да се поддържа двигателят чист и да се увеличи експлоатационният му живот. С оригиналните двигателни масла BMW TwinPower Turbo винаги сте в безопасност. Независимо дали двигателните масла „Select“ в сребърната категория, двигателните масла „Premium Efficiency“ в златната категория или двигателните масла „BMW M Performance“ в червената категория – открийте идеалното оригинално BMW двигателно масло за вашия BMW двигател и се възползвайте от дългосрочното трайна производителност.
Основни познания за маслото
Моторното масло има четири функции: смазване, защита, охлаждане и почистване. С други думи: производителност, дълголетие, издръжливост и емисии. Вътрешните части на двигателя са изцяло от метали: стомана, алуминий, магнезий, титан и др. Контактът метал върху метал създава триене, което създава топлина и износване на двете повърхности. Маслото се изпомпва или разпръсква около блока на двигателя, коляновия вал, биелите, дъната на буталата и се изпомпва до главата на цилиндъра, за да се елиминира или намали контактът метал върху метал. Най-добрите моторни масла ще покрият вътрешните части на двигателя със силен слой смазка и ще запазят здравината му дори при екстремна топлина. Колкото повече топлина и стрес, толкова по-висококачествено масло е необходимо. Това са наистина основните неща.
API оценки на бутилката
Ако пазарувате масло в голям магазин, имате много малко информация за бутилката (но много маркетинг!). Получавате две необходими части информация: вискозитет на маслото SAE („5W40“) и рейтинг на API („SN“). „S“ е за автомобилни услуги, но има и „C“ кодове за търговски/дизелови превозни средства. По същество рейтингът на API показва каква е формулата на маслото и какво е предназначението му. С всяка нова голяма ревизия на формулата се публикува нов рейтинг. Рейтингите на API започват през 20-те години на миналия век, но има шест нови рейтинга само през последните 30 години! Вижте "По-ефективно двигателно масло" по-долу.
API заявява, че текущата оценка на SN е обратно съвместима с предишни оценки, връщащи се към SJ в началото на 2000-те години. Но ние вярваме в съответствието на маслото с текущия пробег и оборудване на вашия двигател. SN масло, разработено за директно впръскване и керамични каталитични конвертори, може да е съвместимо с вашето по-старо BMW, но това не го прави най-подходящото. По-долу ще се опитаме да обясним най-новите рейтинги на API и как се прилагат за моделите на BMW.
API SP. Издаден през 2020 г. Следват подробности, но този стандарт изрично споменава теглото на маслото 0W20 и 0W16 и директното впръскване.
API SN. Предназначен за 2007+ бензинови автомобили с директно впръскване с керамични катализатори вместо метални котки. Тъй като големи количества цинк и фосфат (ZDDP) и въглеродна пепел (SAPS) са вредни за керамичния материал, те са заменени с други добавки. Добавени са повече почистващи препарати, за да се предотврати натрупването на въглерод и утайки (вижте раздела по-долу за двигатели с директно впръскване). Това не е лошо масло за тези двигатели и ако все още имате фабрични котки, това е маслото, което трябва да използвате. Бонус точки, ако бутилката носи одобрение Mercedes 229.5 (MB229.5), тъй като стандартите на Mercedes са сред най-високите на производителите на оригинално оборудване. Ако имате нужда от допълнителна защита при използване на писта или агресивно шофиране, преминете към по-гъст вискозитет.
API SM. Модели 2005-2010, но това не важи наистина за BMW. Използвайте масло SN за автомобил, който запазва цялото си фабрично оборудване.
API SL. 2005 или по-стари. Много хора смятат SL за последното "добро масло" преди нивата на ZDDP да бъдат намалени. Препоръчваме SL масло за почти всички автомобили, произведени преди поколението E90: E85, E83, E63, E60, E53, E46, E39, E38, Z3, E36, E34 и E32. Може да се използва и в E30 и по-стари модели, но само при по-гъст вискозитет. Тези автомобили могат да използват масло SN, но SL е много по-подходящо. Може да се използва и в по-нови автомобили (E9X, F3X и т.н.), които са премахнали котките (като състезателни коли) или улични коли, превърнати в метални котки. По-високите нива на ZDDP ще бъдат от полза при агресивно шофиране.
API SJ. 2001 и по-стари. Оригиналната формула за автомобили, произведени през 90-те години или по-стари, но едва ли ще я намерите вече. Вижте API SL по-горе.
Кога синтетиката не е синтетика? Когато е смес! За да разберете качеството на маслото, първо трябва да знаете за базовия запас. Това е абсолютно най-чистата форма на смазочно масло, с която всяка марка започва. Има три типа, които ще срещнете:
III група. На петролна основа със синтетични добавки. Одобрените от BMW масла трябва да са тип III. Ако искате печат за одобрение на BMW, той трябва да е тип III, въпреки че не е напълно синтетичен, а IV и V са по-добра основа за високоефективно масло. Много масла от група III ще използват PAO и/или естерни синтетични вещества в своята смес и са доста добри като добро масло, докато не поискате твърде много от тях. Химическата сила на петролната основа може да направи толкова много.
IV група. Истински синтетичен, използващ поли-алфа-олефин (PAO). Истинската синтетика позволява на инженерите да приспособят масло от група IV да бъде по-силно от масло III. Това е особено важно при пълна якост, където III масло би се разпаднало и би позволило повече триене. IV маслата също могат да бъдат конструирани така, че да имат по-малко изпарение, оставяйки по-добро смазочно масло дори при екстремни температури. Формулата PAO изглежда предлага най-доброто от всички светове.
Група V. Истински синтетични, използващи естери. Тези масла също са истински, напълно синтетични и ще надвишат силата на група IV в критични зони. Те са по-смесими от IV масло, така че се смесва с други химикали по-лесно. Естерите от група V също имат недостатъци, които ограничават тяхното приложение като добавка за IV масла. Естерите обикновено са и по-скъпи за производство.
Ултрапремиум маслата ще черпят от базови суровини тип IV и V, за да създадат смес, подходяща за техните нужди. Нито една група не е по-добра от другите, но всяка от тях има специфични силни страни, които ги правят по-привлекателни за определени цели. Създайте формула, като използвате комбинация от IV и V и ще имате най-доброто от всички светове.
Одобрения за двигателно масло BMW
Точно както рейтингите на API, BMW преразглежда своите формулировки на масла на всеки няколко години въз основа на съвременния дизайн на двигателя, изисквания за пробег и емисии, вид и качество на горивото, регион, сервизни планове и маркетинг. Всяка нова спецификация е кодирана по година и приблизително съответства на новите поколения двигатели на BMW (пример: LL-01). Те обаче също така ще преразгледат оценките на LL, за да работят със съвременни двигатели. LL-01 беше основно ремонтиран през 2018 г., за да отговаря на съвременните двигатели. По-новите LL одобрения не заменят предишните версии, освен ако не е изрично отбелязано. Тези оценки са само ориентир, така че да се използва подходящото масло за вашия дизайн на двигателя. И подобно на нашия API подход, ние препоръчваме да използвате спецификация на BMW масло, което отговаря на вашия модел и тип двигател на BMW. За пълно описание на всяко одобрение вижте специфичния за BMW раздел по-долу.
BMW преразглежда своите маслени формули на всеки няколко години въз основа на съвременния дизайн на двигателя, изисквания за пробег и емисии, вид и качество на горивото, регион, сервизни планове и маркетинг. Всяка нова спецификация е кодирана по година и приблизително съответства на новите поколения двигатели на BMW. Това не е същото като вискозитета на маслото и може да има няколко вискозитета на масло за един и същ тип одобрение. Тези типове са само ръководство, така че да се използва подходящото масло за вашия дизайн на двигателя.
LL-98 (1998). API SJ. ACEA A3/B3. SAE 5W30, 5W40. Най-старата налична спецификация. Всичко с този рейтинг е одобрено за по-стари модели BMW - всички шасита преди E46 и двигатели преди M54. BMW вече не произвежда масло в тази спецификация, но съществуват алтернативи LL-98 (Red Line 5W40). Маслата LL-98 са съвместими с маслата LL-01.
LL-01 (2001 и 2018). API SJ/SL. ACEA A3/B3. SAE 0W30, 5W30, 5W40, 10W60. Първата ревизия с почистващи препарати и добавки, въведени за работа със смехотворния интервал за смяна на масло от 15 000 мили, който BMW насърчаваше по това време. Въпреки това, след като автомобилите и двигателите изтекоха от гаранцията и пробегът се натрупа, неприятните ефекти от продължителните смени на маслото бяха осъзнати (т.е. маслена утайка). Това беше и началото на спада на нивата на ZDDP с добавянето на повече добавки, които да заемат негово място. LL-01 е съвместим с двигатели, одобрени за LL-98. LL-01 все още е желано като най-доброто от "старото" масло и най-съвместимото с нивата на сяра в американското гориво. Ревизираните стандарти бяха приложени през 2018 г., така че по-модерните двигатели да отговарят на рейтинга LL-01.
LL-04 (2005). API SM/SN. ACEA C3 (подобно на A3). SAE 5W30, 5W40. Маслата LL-04 бяха силно неразбрани в миналото, но сега това е в по-голямо търсене. Повечето масла LL-04 са предназначени за дизели, въпреки че е одобрено и за газови двигатели в Европа и други световни пазари. BMW никога не е сертифицирало LL-04 за САЩ (виж следващия параграф). Дизеловото масло отдавна е ценено от производителите на двигатели и тунерите поради по-високите нива на съдържание на ZDDP. LL-04 също има по-ниска стойност на SAPS, което е добра новина за двигателите с директно впръскване (всички турбо двигатели на BMW от 2007 г.). Тук няма да намерите оригинално BMW LL-04, но маслото Red Line Euro-Series и Pentosin SP III се произвеждат около тази спецификация.
BMW никога не е сертифицирало LL-04 за американския пазар, защото а) тук нямаше много дизели за продажба, б) беше несъвместим с високите количества сяра и етанол в американския бензин. От 2014 г. обаче нашият бензин се доближава до европейските нива на сяра, а от 2017 г. е по-нисък от миналите европейски нива. Анализът на маслото може да ви даде повече представа как вашето местно гориво взаимодейства с маслото. LL-04 и LL-01 са взаимозаменяеми/съвместими, но LL-04 е предпочитан за BMW турбо двигатели заради по-високия си ZDDP и ниския SAPS. Храна за размисъл: официалната препоръка за масло на BMW Motorsport за състезателния автомобил M4 GT4 е масло със спецификация LL-04. Нашият състезателен екип използва Red Line Euro Series 5W40.
LL-12 (2012). Нови спецификации за европейския пазар на дизелови двигатели.
LL-14 (2014). API SN. ACEA A1/B1. SAE 0W20. Създаден за определени бензинови двигатели на BMW от моделната година 2014, включително четирицилиндров двигател N20 и всички нови модулни двигатели B-серия. Мотивите за N20 не са публикувани, но може да са свързани с това да направят моделите N20 по-икономични по отношение на горивото и да се избегнат наказанията за лакомците и CAFE. Маслата LL-14 имат много по-ниски нива на триене от всички други масла на BMW. Рейтингът HTHS е 2.6cP, което го прави неподходящо като масло за производителност.
LL-17 (2018). API SN/SP. ACEA C5. SAE 0W20. Заменя спецификацията LL-14 за двигатели N20, B38, B46, B48 и B58. Това изглежда е малка актуализация на формулата LL-14 и е предназначена за подобрени емисии.
Разход на масло BMW ?
Двигателите на BMW са проектирани да консумират малко масло и има одобрени от завода насоки за това колко се счита за нормално. За да достигне маслото до критични зони, нормално е част от него да попадне в горивната камера и да изгори със сместа въздух/гориво. Ако вашият BMW двигател консумира/гори масло, не се паникьосвайте. Може да е нормална работа. Странична бележка: Течовете и консумацията не са едно и също нещо. Течовете на масло също могат да бъдат "нормален" факт от живота на BMW, но все пак трябва да бъдат правилно ремонтирани или диагностицирани. По-долу има таблица, очертаваща допустимия разход на масло за двигатели на BMW (данните са от BMW).
Код на двигателя BMW | Нормален разход на масло |
B-series turbo engines (B46, B58) | 1 литър на 2400 километра |
N-series 4/6-cylinder turbo engines (N20, N55, и т.н.) | 1 литър на 2400 километра |
N-series non-turbo engines (N52, N62, и т.н.) | 1 литър на 2400 километра |
N-series V8/V12 turbo engines (N63, N74, и т.н.) | 1 литър на 1200 километра |
M-series non-turbo engines (M54, M52, и т,.н) | 1 литър на 1200 километра |
S-series Motorsport engines (S54, S55, S65, и т.н) | 2.5 литра на 1600 километра |
5 Предимства на оригиналните масла за двигатели BMW.
- Показва подобрен разход на гориво, което води до намалени емисии на CO2.(1)
- Защитете двигателя от утайки, което позволява дълъг експлоатационен живот на двигателя.(2)
- Улавяне на частици мръсотия, което намалява отлаганията в двигателя.
- Има по-слаба склонност към изпаряване, което води до ниска консумация на масло и следователно по-рядко доливане.(3)
- Осигурява изключителна производителност при ниски температури, дори при температури до -40°C, което позволява по-лесни характеристики при студен старт.(4)
Оригиналните двигателни масла на BMW отговарят на стандартите за най-високо качество, изисквани от двигателите на BMW, и перфектно използват техния потенциал по отношение на производителност, ефективност и дълготрайност. Подобрете работата по поддръжката на вашето BMW с оригиналното двигателно масло BMW и с дългогодишния експертен опит, предоставен от експертизата на нашите сервизни специалисти.
- Доказана икономия на гориво на BMW Longlife-01 FE (LL01 FE 0W-30), LL12FE 0W-30, LL17FE+ 0W-20; (i) в WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) в сравнение с двигателните масла BMW Longlife-01 (тествани върху превозно средство BMW).
- Въз основа на индустриални стандартни тестове за утайки.
- Въз основа на индустриални стандартни тестове NOACK.
- Отнася се за всички степени на 0W. Класове 5W осигуряват нискотемпературна производителност при температури до -35°C.