Една проста концепция преди повече от 50 години днес се трансформира в един от водещите производители на автокозметика в индустрията. SONAX Car Care, все още разработена и произведена в Нойбург, Германия, започна с Манфред Хофман (прадядото на настоящия собственик на SONAX).
Историята на марката SONAX датира от началото на миналия век. През 1905 г. Нойбург, Германия, Манфред Хофман извлича силициева пръст – изключително фин минерал, който се използва в много битови лакове. След войната е разработен лак за сребро и пуснат на пазара под името „Sona“ – макар и много успешен, той имаше много ограничени пазарни възможности поради приложението си. Така се роди идеята за създаване на лак за автомобили!
„X“ – синоним на восък, който се намираше във всяка боя за автомобили – беше добавен към името на марката „Sona“. Това беше въвеждането в сектора на грижата за автомобилите. Тъй като рекламата към клиента, а не личният контакт, беше нечувана по това време, разпространението на името SONAX беше много лесно. Четирима представители на SONAX тръгват по суша с напълно натоварени VW Beetles, за да разпространят информацията.
С разпространението на името SONAX все повече и повече продукти се добавят към гамата; но не всички бяха успешни от първия път. Всъщност първият им опит като спрей за размразяване (опаковани в стъклени бутилки), замръзна в пратката и се спука! Това само ги мотивира още повече и през 1962 г. произвеждат изключително ефективен размразител, опакован в аерозолна кутия.
По времето, когато настоящият собственик на SONAX влезе в компанията, оборотът нарасна до забележителните 18 милиона долара! Това обаче беше направено най-вече чрез търговски марки, петролни компании и производители на автомобили. Едва през първата половина на 80-те години SONAX започва систематично да изгражда първокласната марка за грижа за автомобили. Ясният имидж на марката, рекламата и първите спонсорства помагат на SONAX да печели все повече и повече информираност.
Оттогава SONAX се превърна в световна марка за грижа за автомобили, която познаваме днес. SONAX е представена в 80 страни по света, износът се е увеличил до 30%, а дъщерни дистрибуторски компании в Австрия и Холандия осигуряват местно присъствие.
Корпоративната философия на SONAX
Ние от Sonax виждаме себе си като иновативни производители на първокласни продукти за грижа за автомобила за оптимална поддръжка, защита и подмладяване на превозните средства.
Гама от услуги – Под търговското наименование SONAX предлагаме изключително конкурентна и широка гама от продукти за почистване и грижа за превозни средства. Чрез непрекъснати изследвания и подобрения и ценова политика в горния диапазон, ние се стремим да утвърдим марката SONAX като производител и доставчик на екологично проактивни и иновативни продукти.
Фактори за успех – Нашата ясна корпоративна цел е постоянното развитие на силата на нашата марка; Ориентация на клиента; Адаптивност и качество на процеса и продукта. И чрез тези фактори за успех ние се стремим да се отличим като лидер на пазара и трайно да увеличим възвръщаемостта си.
Кодекс на поведение – Ние естествено сме наясно с нашите отговорности към околната среда. Това изисква нашите бизнес практики и продукти да се провеждат или поддържат в хармония с нашите природни ресурси. Ние постоянно се стремим да подобряваме удовлетвореността на клиентите и служителите чрез ориентация към клиента и лична отговорност. Ние се стремим към успешни партньорства от взаимна изгода с нашите клиенти и доставчици.