ТЕСТ НА ADAC ЗИМНИ ГУМИ СЕЗОН 2022/2023 КЛАСАЦИЯ TOP 10

Ако сте сред тези, които чакат тазгодишните тестове на зимни гуми, германският автомобилен клуб ADAC е един от първите, които публикуват резултатите си. Вече можете да ги разгледате и да видите кои модели са се представили най-добре.

Организацията ADAC реши да постави размерите на гумите - 185/65 R15 и 215/60 R16 - под микроскоп в тазгодишните зимни тестове. Бяха успешно тествани почти хиляда гуми за всеки вариант, представляващи три ценови диапазона - от премиум, до среден клас и бюджет. Само някои от тях отговарят на най-строгите изисквания - като по този начин получават най-добри оценки и се класират високо в общото класиране. Тези модели могат да бъдат препоръчани за зимния сезон 2022/2023 г.

Правилното сцепление върху сняг, лед и влага е от жизненоважно значение през студения сезон – а зимните гуми предлагат това. Но кой е най-добрият? 16 актуални гуми за малки коли в теста на ADAC - два модела се провалят напълно.

  • Conti, Goodyear, Semperit и Michelin начело
  • Широк халф с индивидуални слабости
  • Внимание: два продукта са дефектни, когато са мокри

Тестваният размер 185/65 R15 88 T (до 190 км/ч) е широко разпространен в популярните малки автомобили от Audi A1 до Opel Corsa. За теста на зимни гуми за 2022 г. 16 модела от този размер бяха проверени върху тестовия автомобил VW Polo - и общият резултат е смесен.

Коя е най-добрата зимна гума?

Тестове на зимни гуми ADAC - методология
Надеждното изследване на важните характеристики на зимните гуми е задачата, поставена от немския автомобилен клуб. Експертите щателно анализират ключовите параметри на гумите при контролирани условия, за да открият най-силните им страни и в някои случаи да разкрият слабите им страни. Моделите се доставят от различни точки на разпространение. Те са избрани на базата на текущата пазарна ситуация и техните производители нямат влияние нито върху действията, предприети от специалистите на ADAC, нито върху резултатите от проведените тестове на зимни гуми.

Собствената рейтингова система на организацията е много щателна и нито един детайл не е пренебрегнат. Тя включва възможност за тестване на моделите в различни условия, съответстващи на тези, пред които са изправени шофьорите през зимния сезон:

  • представяне на мокри повърхности (30% от крайната оценка),
  • изпълнение на заснежена повърхност (20% от крайната оценка),
  • представяне на сухи повърхности (15% от крайната оценка),
  • представяне върху ледени повърхности (10% от крайната оценка).

За тестерите се отчитат и критерии като експлоатационен живот (10% от крайната оценка), разход на гориво (10% от крайната оценка) или генериране на шум (5% от крайната оценка). В днешно време се отдава голямо значение на това гумите да са не само безопасни, но и да се представят благоприятно в икономически и екологичен аспект.

Специалистите на ADAC разчитат на разработена и използвана от години система за присъждане на индивидуални оценки за посочените по-горе категории.

  • оценки 0,6 - 1,5 (много добър)
  • оценки 1,6 - 2,5 (добър))
  • оценки 2,6 - 3,5 (удовлетворително)
  • оценки 3,6 - 4,5 (задоволително)
  • оценки 4,6 - 5,5 (недостатъчно)

Има петобална скала за оценяване, от която става ясно, че колкото по-ниска е оценката, толкова по-благоприятна е оценката. Най-добрите зимни гуми са тези, които, сумирано, имат най-ниска средна оценка за горепосочените параметри. Препоръчват се, защото предлагат стабилно представяне във всички аспекти, които са важни при пътуване с кола през зимата.

Резултати от тестовете на гумите:

1. Continental WinterContact TS 870

                       

  • Много балансиран, добър на всякакви настилки, нисък разход на гориво и износване.
  • Въпреки че Continental WinterContact TS 870 не отбелязва най-добри оценки в нито един от основните тестове, той все още впечатлява със стабилни резултати във всички тестове. Това я прави една от най-балансираните гуми в теста, поради което е в горната част на таблицата заедно с други два модела гуми и по този начин си осигурява оценката „особено препоръчителна“.

Continental WinterContact TS870 е най-новата зимна гума от Continental. Новата гума предлага 5 процента по-добро спиране на лед и сняг, 7 процента по-добър пробег и общо подобрение на сухо и мокро в сравнение с TS860, което означава, че TS870 трябва да бъде друга водеща в класа централноевропейска зимна гума.

Тази гума замени Continental WinterContact TS 860.

2. Goodyear UltraGrip 9+

     

  • Много балансиран, добър на всякакви настилки, особено добър на мокри пътища (горна оценка), нисък разход на гориво.
  • GOODYEAR UltraGrip 9+ убеждава във всички тестове и дори печели най-високата оценка на мокро. Като цяло той осигурява оценката „особено препоръчително“.

Goodyear UltraGrip 9 Plus е първокласна туристическа зимна гума, предназначена за монтиране на леки автомобили.

Тази гума замени Goodyear UltraGrip 9.

3. Semperit Speed Grip 5

   

  • Балансиран, добър на всякакви повърхности, много нисък разход на гориво (горна оценка), ниско износване.
  • SEMPERIT Speed-Grip 5 си осигури (все още) добра оценка във всички основни тестове и по този начин в крайна сметка място на подиума и оценка "особено препоръчително".

Semperit Speed Grip 5 е зимна гума с висока производителност, предназначена за монтиране на леки автомобили.

Тази гума замени Semperit Speed Grip 3.

4. Michelin Alpin 6

       

  • Балансиран, добър на всякакви повърхности, нисък разход на гориво, особено ниско износване (горна оценка).
  • MICHELIN Alpin 6 си осигури (все още) добра оценка във всички основни тестове и по този начин в крайна сметка място на подиума на победителя и оценка „особено препоръчително“.

Michelin Alpin 6 е първокласна туристическа зимна гума, предназначена за монтиране на леки автомобили.

Тази гума замени Michelin Alpin 5.

5. BFGoodrich gForce Winter 2

     

  • Добър на сняг и лед, ниско износване.
  • Слабости на сухи и мокри пътища (девалвация.)
  • BFGOODRICH G-Force Winter 2 току-що пропусна добър общ рейтинг и следователно е „препоръчително“. Въпреки това, поради леки слабости на сухи и мокри пътища, той не получи повече от задоволителен резултат в тези тестове, което доведе до понижаване на общата оценка.

BFGoodrich gForce Winter 2 е първокласна туристическа зимна гума, предназначена за монтиране на леки автомобили.

6. Vredestein Wintrac

                           

  • Добър на сухи и мокри пътища, добър на лед.
  • Слабости на Snow (девалвация.)
  • VREDESTEIN Wintrac убеждава както на сухо, така и на мокро и при износване. Той обаче показва леки слабости на сняг, което в крайна сметка доведе до обезценяване на общата оценка и оценката „препоръчително“.

Vredestein Wintrac е първокласна туристическа зимна гума, предназначена за монтиране на леки автомобили.

7. Bridgestone Blizzak LM005

            

  • Особено добър на мокро (горна оценка), добър на сухи пътища и сняг, нисък разход на гориво.
  • Силно износване (девалвация.)
  • Представянето на BRIDGESTONE BLIZZAK LM005, както на лед, така и при износване, не е достатъчно за постигане на добър общ резултат. Неговото представяне е оценено като задоволително и в двете дисциплини в сравнение с тестовото поле - което също води до обезценяване на общата оценка. Така че твърдението за гумата е: "препоръчително".

Bridgestone Blizzak LM005 е първокласна туристическа зимна гума, предназначена за монтиране на леки автомобили.

Тази гума замени Bridgestone Blizzak LM001 EVO.

8. Firestone Winterhawk 4

     

  • Добър на мокри пътища, сняг и лед, нисък разход на гориво (най-високи оценки.)
  • Слабости на сухи пътища (девалвация.)
  • Дори ако Firestone WINTERHAWK 4 постига добри резултати на мокро, на сняг и лед, както и по отношение на разход на гориво и износване, представянето му на сухо вече не е достатъчно за добра оценка. В същото време задоволителното му представяне на сухо доведе до девалвация на общата оценка - така Firestone беше класифициран като "препоръчителен".

Новата гума Firestone Winterhawk 4 е проектирана да осигури оптимален контрол и управление при студени и непредвидими условия. Проектирани за европейски шофьори от европейски шофьори, над 20 000 крайни потребители бяха интервюирани, за да ръководят разработването на новата Firestone Winterhawk 4. Прозренията, които те дадоха за ежедневните си предизвикателства при шофиране, както и нуждата им от зимна гума, която се представя както на сняг, и на мокро, помогна на инженерите на Firestone да разработят зимните гуми, които шофьорите търсят.

Тази гума замени Firestone Winterhawk 3.

9. Nexen Winguard Snow G3

     

  • Добър на мокри пътища и лед.
  • Слабости на сухи пътища и сняг (девалвация.)
  • NEXEN Winguard Snow'G3 има добри и лоши качества. На сух и заснежен път той не получи повече от задоволителна оценка, което доведе до понижаване на общата оценка. Получава добри оценки на мокри и полирани заледени повърхности, както и по отношение на разход на гориво и износване. При NEXEN Winguard Snow'G3 трябва да се отбележи, че гумата е имала промяна на състава от седмица 3321 на производство, което води до промяна в производителността. Тестовете бяха проведени предимно с гуми DOT 3321.

Nexen Winguard Snow G3 е първокласна туристическа зимна гума, предназначена за монтиране на леки автомобили.

Тази гума замени Nexen Winguard Snow G WH2.

10. Dunlop Winter Response 2

   

  • Добър на мокри пътища, лед и сняг (горна оценка), нисък разход на гориво.
  • Значителни слабости на сухи пътища (девалвация.)
  • В текущия тест DUNLOP Winter Response 2 не може да съвпадне с резултата от предходната година (195/65 R15). На сухо не показва обичайното/очакваното представяне и е понижен до достатъчен в общата оценка поради единствените умерени характеристики на шофиране. Дори ако Dunlop убеждава по другите критерии като на мокро, на сняг или по отношение на износване, той все още получава само оценката „условно препоръчително“ поради сухите си свойства.

Dunlop Winter Response 2 е първокласна туристическа зимна гума, предназначена за монтиране на леки автомобили.

Защо трябва да прочетете теста на ADAC за зимни гуми сезон 2022/2023?

Тестовете на зимни гуми са компендиум от знания за моделите гуми, подходящи за най-студеното време на годината. Провеждани ежегодно от признатия автомобилен клуб ADAC, тези тестове са много популярни сред шофьорите. Много автомобилисти изчакват резултатите, за да разберат кои са най-добрите зимни гуми и едва тогава пристъпват към покупката. Това не е изненадващо: немските специалисти изследват основните характеристики на гумите и тяхното представяне при типични зимни условия, използвайки добре дефинирана методология. Въз основа на това независима организация може да препоръча достойни модели като гаранция за безопасен избор.

Много балансиран: топ квартет

   

Управление на сняг с тестовия автомобил VW Polo © ADAC/Marc Wittkowski

Continental WinterContact TS 870, Goodyear Ultragrip 9+, Semperit Speed-Grip 5 и Michelin Alpin 6 могат да бъдат препоръчани без резерви. И четирите дават добри резултати по всички основни критерии, така че са много балансирани. И все пак си струва да разгледате подробните оценки, защото те поставят малко по-различни приоритети в нюансите.
Този път TS 870 от Continental не впечатлява с топ оценки, а с баланса си на високо ниво. Хановерският производител е овладял слабостите на своя предшественик TS 860 на сухо. Goodyear, от друга страна, определя еталон за мокри пътища, Semperit постига най-добра оценка за сняг, а Michelin ясно отбелязва точки по отношение на износването. И четирите модела са добър избор.

Задоволителен: Средната линия

Смяната на колелата се извършва за малко под три минути © ADAC/Marc Wittkowski

Таблицата по-долу показва седем гуми, които могат да бъдат препоръчани с леки резерви. При тях силните и (леките) слаби страни на гумите трябва да се вземат предвид и да се оценят според личния профил на шофиране и условията на използване.
Така че, ако например приемате леки дефицити на сухи и мокри пътища, но в същото време цените доброто представяне на сняг, BFGoodrich G-Force Winter 2 е добър избор. Vredestein Wintrac ще бъде интересен за тези, които не се интересуват от снежните свойства. И ако карате само няколко километра годишно по едно и също време, можете да избирате между Bridgestone Blizzak LM005 и Maxxis Premitra Snow WP6.

Ако почти никога не шофирате по магистралата, Firestone Winterhawk 4 може да е добър избор. И ако също не цените представянето на сняг, можете да сте доволни от Nexen Winguard Snow G3. Ако изберете Avon WT7 Snow, поведението на сухи и заснежени пътища и свойствата на износване не трябва да играят важна роля.

Следното се отнася за всички "задоволителни" гуми: колкото по-надолу се плъзгате в таблицата, толкова повече загуби и ограничения трябва да се приемат. И тогава си струва да погледнете цената: защото в това измерение добрите гуми не са много по-скъпи от моделите с ограничения.

Три модела с достатъчна производителност

Много място: тестовата площадка в Ивало, Финландия © ADAC/Marc Wittkowski

Три гуми са оценени като достатъчни само за управление на сухо: Dunlop Winter Response 2, която се представи значително по-добре на сухо миналата година с размер 195/65 R15, Fulda Kristall Montero 3 и Barum Polaris. Защо? Гумите и тестовото превозно средство не се движат "чисти" върху суха пътна настилка при скорост на магистрала. Това означава, че водачът няма добро усещане за колата зад волана. Гумите не се движат по права линия, ъгълът на завиване, необходим за завоя, е труден за водача да прецени, гумата реагира нехармонично на командите за управление - и неизбежно възникват корекции на волана, защото колата не се завива при ъгъла на завиване, който шофьорът възнамеряваше.

Въпреки че това поведение не е критично, определено е неудобно и уморително при по-дълги пътувания по магистрала. В същото време обаче е много по-критично, че тестовото превозно средство е склонно към презавиване много рано – ако гумите достигнат границите си поради избягваща маневра – и че преди всичко неопитните водачи не могат лесно да ги контролират.

На мокро: Два модела са дефектни

Зимните гуми се тестват и на мокри пътища © ISP Grube/Wolfgang Grube

Инженерите на ADAC съветват да не купувате два модела - и следователно присъдата на ADAC за Imperial Snowdragon HP и Wanli SW611 е логична: неадекватна! Двата китайски модела се представят изключително слабо на мокро. Спирачният път на мокър асфалт е пример за техните слабости: ако Bridgestone Blizzak с най-добрите спирачки спира след 36,2 метра от скорост 80 км/ч, Imperial има спирачен път от над девет метра, а Wanli дори единадесет метра повече време. Или казано по друг начин: когато най-добрата гума вече е поставена, стрелката на скоростомера на тестовата кола все още показва 39 км/ч на Wanli. Ето защо спешният съвет на инженерите на ADAC: стойте далеч от тези гуми!

Източник: КЛАСАЦИЯ ТОП 10 НА ЗИМНИ ГУМИ СЕЗОН 2022/2023 TEST ADAC

https://www.adac.de/

https://www.continental-tires.com/