ТЕСТ НА ADAC ЛЕТНИ ГУМИ СЕЗОН 2025/2026 КЛАСАЦИЯ

klasaciya-nai-dobri-letni-gumi-sezon-2025-2026-test-adac-1

Гуми върху гуми: Модели от 18 различни марки трябваше да се докажат на VW Golf© ADAC/Marc Wittkowski

Тестът за летни гуми на ADAC за 2025 г. беше публикуван и следва тази годишна тенденция за тестване на спортните гуми с размер 225/40 R18!

Както винаги с ADAC, те за съжаление не ни дават всички данни за теста, но ни дават някои интересни прозрения, включително износването, и вършат страхотна работа, обобщавайки цялостното представяне на всяка гума.

И така, какви са изненадите от този годишен тест? Няма нищо особено необичайно, но както обикновено се случва при тестването на гуми, някои от резултатите не отговарят на очакванията.

Най-забележителният беше тестът за износване на Bridgestone Potenza Sport. Potenza Sport традиционно е една от гумите с по-голямо износване, но в този тест имаше четвърти най-добър пробег като цяло, което е драматично подобрение от обичайния резултат!

Също така по въпроса за износването, бюджетната гума Doublecoin даде невероятен резултат, 25% пред следващата най-добра (Michelin), но тестерите все още не можаха да препоръчат гумата, най-вече поради невероятно лошото сцепление с мокра настилка. Всъщност, спирайки от 130 км/ч на мокро, където ще бъдете спрян на Continental, вие все още ще карате 79,1 км/ч на Double Coin. Това е голям инцидент.

Би било хубаво да имаме представа за останалите данни, но по-долу е това, което имаме. Не забравяйте да проверите обобщението на представянето на гумите в долната част на страницата или в цялата статия на уебсайта на ADAC.

Широка гама от цена и производителност
Красивите джанти и широките гуми наистина могат да подобрят външния вид на автомобила – и не само тунинг сцената знае това. За компактния клас се предлагат 18-инчови джанти с гуми с размер 225/40. В допълнение към визуалната полза, производителите на гуми обещават и добро представяне и рекламират гумите като „спортни гуми“, които трябва да предлагат над средното сцепление и дори са одобрени за скорости до 300 км/ч (индекс на скорост Y) или 270 км/ч (индекс на скорост W). ADAC провери дали гумите наистина могат да убедят и тества 18 гуми с размер 225/40 R 18.

Гамата варира от премиум производители до нискобюджетни гуми, като цените варират съответно. Разликата между най-евтината гума и най-скъпата е цели 280 евро за комплект. Голямо разнообразие е очевидно и в представянето: рядко разликата между най-добрите и най-лошите модели гуми е била толкова голяма, колкото в този тест. Много гуми се представиха добре, но три не се препоръчват. Един от тях дори се провали напълно.

Обнадеждаващо: 11 от 18 летни гуми са добри

Но първо, нека поговорим за добрите гуми. Много е приятно, че голям брой гуми са силно препоръчителни: 11 от 18 гуми бяха оценени като цяло като „добри“.

За първи път два модела дори успяха да постигнат много добра оценка (и двата 1,5) в главата за безопасност при шофиране: победителят в теста Continental SportContact 7 и Bridgestone Potenza Sport. Заедно с оценката за околната среда (30 процента от общата оценка), Conti получава обща оценка 1,8, а Bridgestone получава оценка 1,9. И двете гуми осигуряват отлично представяне на сухи пътища. Те имат невероятно сцепление, изключително прецизни са за управление и са абсолютно безопасни дори при критични маневри при шофиране. Ситуацията е подобна при мокри условия: Оборудван с Conti и Bridgestone, тестовият автомобил завършва курса на управление на мокро почти без усилие.

Гумите Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 и Michelin Pilot Sport 5 също са много убедителни. Michelin е особено популярна, защото има най-добри екологични показатели сред добрите гуми и е сред най-добрите по отношение на абразия и пробег.

Тези други седем гуми също са „добри“ и следователно силно препоръчителни: Vredestein Ultrac Pro, Yokohama Advan Sport V107, Firestone Firehawk Sport, Falken Azenis FK520, Nexen N Fera Sport, Dunlop Sport Maxx RT2 и Toyo Proxes Sport 2.

klasaciya-nai-dobri-letni-gumi-sezon-2025-2026-test-adac-2

Смяна на гуми на партиди: Директно сравнение показва разликите© ADAC/Marc Wittkowski

Можете да видите подробно как се представят тестваните гуми тук.

Тест на мокра настилка

Спирането на мокро беше както бихте очаквали както на асфалт, така и на бетон. Continental, Bridgestone, Michelin и Goodyear заеха първите четири места и в двата теста, като Doublecoin се представи ужасно. Отсега нататък ще игнорираме двойната монета в обобщението на резултатите.

klasaciya-nai-dobri-letni-gumi-sezon-2025-2026-test-adac

klasaciya-nai-dobri-letni-gumi-sezon-2025-2026-test-adac

klasaciya-nai-dobri-letni-gumi-sezon-2025-2026-test-adac

klasaciya-nai-dobri-letni-gumi-sezon-2025-2026-test-adac

Тест на суха настилка

Yokohama Advan V107 победи с малко Bridgestone Potenza Sport за най-добро спиране на сухо, с необичайно голямо разпределение за сухо.

klasaciya-nai-dobri-letni-gumi-sezon-2025-2026-test-adac

Тест за външен шум и комфорт

Тестът за външен шум показа, че Goodyear е най-добрата от гумите, които бихте обмислили да закупите, като Michelin и Bridgestone са по-шумни по време на теста за преминаване на шум.

klasaciya-nai-dobri-letni-gumi-sezon-2025-2026-test-adac

Тест за износване

Michelin, Goodyear и Bridgestone се представиха добре в теста за износване, победителят в теста Continental завърши средната опаковка.

klasaciya-nai-dobri-letni-gumi-sezon-2025-2026-test-adac

Естествено ниско износващата се, евтина за покупка Double Coin беше гумата с най-добра стойност, но най-добрата стойност от използваемите гуми бяха Falken и Bridgestone.

klasaciya-nai-dobri-letni-gumi-sezon-2025-2026-test-adac

Bridgestone използва около 10% повече гориво в теста за разход на гориво на пътя.

klasaciya-nai-dobri-letni-gumi-sezon-2025-2026-test-adac

Michelin има най-добрата смес за износване, когато изчислите колко смес е била износена по време на теста за износване.

klasaciya-nai-dobri-letni-gumi-sezon-2025-2026-test-adac

1. Continental SportContact 7

Гумата Continental SportContact 7 получава най-високата обща оценка в теста, превъзхождайки както безопасността, така и екологичното представяне. Той поставя еталон за безопасност при шофиране, предлагайки изключителна обратна връзка и контрол на сухи пътища, с много кратък спирачен път. Освен това осигурява най-високо представяне на мокри пътища, като се гордее с най-късия спирачен път на мокра настилка и отлично управление, въпреки че устойчивостта му на аквапланинг в завои е само задоволителна. Освен това, гумата има добри резултати по отношение на въздействието върху околната среда, демонстрирайки добър очакван живот, ниско износване и висока ефективност.

2. Bridgestone Potenza Sport

Bridgestone Potenza Sport печели обща оценка „добър“, определяйки стандарта за безопасност при шофиране с оценка „много добър“. Въпреки че е малко под оценката „добър“ по отношение на екологичното представяне поради над средното тегло и разход на гориво, той превъзхожда по отношение на безопасността при шофиране. Осигурява изключителна обратна връзка и прецизност на сухи пътища с високо сцепление и къс спирачен път, спечелвайки оценка „много добра“. Освен това блести на мокри повърхности, постигайки най-добри оценки за къс спирачен път и лесно управление, което я прави една от най-добрите гуми, тествани при мокри условия. Неговото въздействие върху околната среда обаче е възпрепятствано от средната ефективност, въпреки добрите резултати за прогнозирания пробег и износване.

3. Michelin Pilot Sport 5

Michelin-Pilot-Sport

Michelin Pilot Sport 5 постига цялостна оценка „добър“, спечелвайки „добри“ резултати както за безопасност при шофиране, така и за екологично представяне. На сухи пътища, въпреки че осигурява адекватна обратна връзка, той може да бъде донякъде чувствителен към повишаване на температурата. Въпреки това, той поддържа стабилност по време на аварийни маневри и постига "много добри" спирачни характеристики. Подобно на други тествани гуми, Michelin Pilot Sport 5 също постига най-добри оценки при мокри условия, демонстрирайки отлично спиране и управление, което я прави една от най-добрите гуми при мокри условия. Неговото въздействие върху околната среда е положително, благодарение на отличния прогнозен пробег, ниската абразия и ефективната работа.

4. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6

goodyear-eag-f1-asy

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 получава цялостна оценка „добър“, постигайки „добри“ резултати както за безопасност при шофиране, така и за екологично представяне. Осигурява добра обратна връзка на сухи пътища със стабилно управление по време на маневри и отлично спиране. Тя се справя отлично при мокри условия, постигайки най-добри оценки с други гуми, показвайки много добро спиране и управление, което я прави сред най-добрите в теста на мокри повърхности. Неговото въздействие върху околната среда е положително, с добър прогнозен пробег, ниска абразия и ефективен разход на гориво, подкрепени от ниското му тегло.

5. Vredestein Ultrac Pro

Vrefestein-Ultrac-Pro

Vredestein Ultrac Pro постига „добър“ общ рейтинг, с „добър“ резултат за безопасност при шофиране, въпреки че не повтаря това по отношение на екологичното представяне. Предлага добра обратна връзка и стабилно управление на сухи пътища, с отлично спиране. Той се представя добре при мокри условия, постигайки "добри" оценки за спиране и управление, осигурявайки безопасно и прецизно управление. Въпреки това устойчивостта му на аквапланинг е достатъчна. Екологичните му показатели са по-ниски от „добри“ поради само задоволителния прогнозен пробег и по-високото тегло, въпреки че постига „добър“ резултат за абразия и управлява само „добър“ рейтинг за разход на гориво.

6. Yokohama Advan Sport V107

Yokohama Advan Sport V107

Yokohama Advan Sport V107 получава цялостна оценка „добър“, постигайки „добър“ резултат за безопасност при шофиране поради „много добро“ представяне на сухи пътища и „добро“ представяне на мокри пътища. Осигурява ясна обратна връзка, стабилно управление и отлично спиране на сухи настилки. Той се представя добре при мокри условия, с добро спиране и управление, но устойчивостта му на аквапланинг е достатъчна. Екологичните му характеристики обаче са само задоволителни поради малкия прогнозен пробег, средната абразия и голямото тегло.

7.Firestone Firehawk Sport

Firestone Firehawk Sport

Firestone Firehawk Sport постига "добър" общ рейтинг, с "добър" резултат за безопасност при шофиране. Той не отговаря на оценката „добър“ по екологични показатели. Осигурява ясна обратна връзка, стабилно управление и отлично спиране на сухи настилки. Представя се добре при мокри условия, с добро спиране и управление. Неговата устойчивост на аквапланинг обаче е достатъчна. Екологичните му характеристики са само задоволителни поради ограничения прогнозиран пробег и само средната абразия, въпреки постигането на добри оценки за ефективност.

8. Falken Azenis FK520

Falken Azenis FK520

Falken Azenis FK520 постига "добър" общ рейтинг, спечелвайки "добър" резултат както за безопасност при шофиране, така и за екологично представяне. Въпреки че осигурява адекватна обратна връзка на сухи пътища, той може да бъде чувствителен към повишаване на температурата, което прави прецизното управление малко предизвикателство. Въпреки това поддържа стабилност при маневри и постига отлично спиране. На мокри пътища той печели адекватна оценка „добър“ с добра устойчивост на спиране и аквапланинг, въпреки че неговото управление и аквапланинг на завои са само задоволителни, показвайки известно недозавиване. Екологичните му характеристики са „добри“, с добър прогнозен пробег и абразия, както и ефективен разход на гориво, въпреки че теглото и устойчивостта му са само средни.

9. Dunlop SportMaxx RT 2

Dunlop SportMaxx RT 2

Dunlop Sport Maxx RT2 постига цялостна оценка „добър“, с оценка „добър“ за безопасност при шофиране. Екологичните му характеристики обаче са само задоволителни. Въпреки че осигурява адекватна обратна връзка на сухи пътища, той може да бъде чувствителен към повишаване на температурата. Въпреки това поддържа стабилност при маневри и спирането му се счита за добро. На мокри пътища той се представя добре във всички зони, предлагайки добро спиране и управление. Неговата устойчивост на аквапланинг също е над средната. Екологичните му характеристики обаче са ограничени от под средния прогнозен пробег и абразия, въпреки че тя превъзхожда ефективността си и е най-леката гума в теста.

10.Nexen N Fera Sport SU2

Nexen N Fera Sport SU2

Nexen N Fera Sport постига цялостна оценка „добър“, печелейки „добри“ резултати както за безопасност при шофиране, така и за екологично представяне. Въпреки че осигурява адекватна обратна връзка на сухи пътища, той може да бъде чувствителен към повишаване на температурата, което прави прецизното управление малко предизвикателство. Въпреки това поддържа стабилност при маневри и постига отлично спиране. На мокри пътища той получава оценка „добър“ с добро спиране, но постига само подходяща устойчивост на аквапланинг и управление, проявявайки известно недозавиване. Екологичните му характеристики са „добри“, с добър прогнозен пробег, абразия, ефективност, ниско тегло и разход на гориво.

11. Toyo Proxes Sport 2

Toyo Proxes Sport 2

Toyo Proxes Sport 2 постига "добър" общ рейтинг, спечелвайки "добър" резултат за безопасност при шофиране. Екологичните му показатели обаче са задоволителни само поради ограничения прогнозиран пробег. Въпреки че осигурява адекватна обратна връзка на сухи пътища, той може да бъде чувствителен към повишаване на температурата, което прави прецизното управление малко предизвикателство. Въпреки това поддържа стабилност при маневри и постига отлично спиране. На мокри пътища той се представя добре с добро спиране и управление, но на косъм не му достига добра оценка за устойчивост на аквапланинг. Екологичните му характеристики са ограничени само от задоволителен прогнозен пробег, абразия и тегло, въпреки че постига добра оценка за разход на гориво.

12. Ceat SportDrive

Ceat SportDrive

Ceat SportDrive постига обща оценка „задоволителна“. Неговите показатели за безопасност при шофиране са „задоволителни“, с оценка „добър“ на сухи пътища, но не достигат „добри“ на мокри пътища. Въпреки че осигурява адекватно спиране на сухи повърхности, неговата обратна връзка и управление са само задоволителни, проявявайки чувствителност към повишаване на температурата и ограничена стабилност на границата. На мокри пътища се представя под средното при спиране и аквапланинг, със посредствено сцепление и управление. Екологичните му характеристики са почти „добри“, с добър прогнозен пробег, ниска абразия, ниско тегло и нисък разход на гориво.

13. Kumho Ecsta PS71

Kumho Ecsta PS71

Kumho Ecsta PS71 постига "задоволителна" обща оценка поради "задоволителното" си представяне по отношение на безопасността при шофиране, възпрепятствано от представянето му на сухи пътища. Представя се добре на мокри пътища. Екологичните му показатели също са „задоволителни“, което допринася за общата оценка. На сухи пътища предлага неадекватна обратна връзка, липсва му прецизност и е чувствителен към температурата, което води до нестабилно управление. Въпреки това постига отлично спиране. На мокри пътища се представя добре, с почти отлично спиране и отлично управление. Неговата устойчивост на аквапланинг е добра, но на косъм пропуска "добра" оценка за страничен аквапланинг. Екологичните му характеристики са ограничени от малък прогнозен пробег и средна абразия и ефективност.

14. Nokian Powerproof 1

Nokian Powerproof 1

Гумите Nokian Tyres Powerproof 1 постигат „задоволителна“ обща оценка, ограничена от „задоволителното“ си представяне по отношение на безопасността при шофиране, въпреки „добър“ резултат за екологично представяне. На сухи пътища той осигурява неадекватна обратна връзка, липсва му прецизност и е чувствителен към температурата, което води до нестабилно управление. Въпреки това постига добро спиране. На мокри пътища той се представя добре по всички критерии, като получава "добри" оценки за спиране, устойчивост на аквапланинг и управление. Екологичните му характеристики са „добри“, с добър прогнозен пробег, абразия и ефективност.

15. Giti GitiSportS2

Giti GitiSportS2

Giti GitiSport S2 постига "задоволителна" цялостна оценка поради своето "задоволително" представяне както по отношение на безопасността при шофиране, така и по отношение на околната среда. На сухи пътища той предлага адекватна обратна връзка, но му липсва прецизност, чувствителен е към температура и показва нестабилно управление. Спирането му е добро. На мокри пътища неговото спиране е само задоволително, под средното в сравнение с тестовото поле. Управлението му е почти задоволително, с ниско сцепление, което води до недозавиване или презавиване и неточен контрол. Въпреки това се представя добре при аквапланинг. Екологичните му характеристики са ограничени от под средния прогнозен пробег и абразия. Той постига добра оценка за горивна ефективност поради ниския разход на гориво, но високото тегло води до само задоволителна оценка.

16. Norauto Prevensys 4

Norauto Prevensys 4

Norauto Prevensys 4 постига цялостна оценка „адекватно“, главно поради слабото си представяне по отношение на безопасността при шофиране, особено на сухи пътища. Въпреки „добрата“ оценка на мокри пътища и „добрата“ оценка за екологични характеристики, недостатъците на сухия път ограничават общия резултат. На сухи пътища той проявява значителни слабости, губи производителност с повишаване на температурата, осигурява лоша обратна връзка и реагира бавно на натискане на волана, което води до нестабилно управление и презавиване. Спирачният му път е добър. На мокри пътища той постига обща оценка „добър“ със спиране малко над средното и управление малко под средното, което позволява безопасно и най-вече прецизно управление. На косъм пропуска „добри“ оценки за устойчивост на аквапланинг. Екологичните му характеристики са „добри“, с добър прогнозен пробег, абразия и ефективност.

17. Syron Premium Performance

Syron Premium Performance

Гумите Syron Premium Performance постигат цялостна оценка „адекватно“, главно поради слабото си представяне по отношение на безопасността при шофиране, особено на сухи пътища. Той почти постигна „добър“ рейтинг за екологично представяне, но цялостното му представяне е ограничено до „адекватно“. На сухи пътища той проявява значителни слабости, губи производителност с повишаване на температурата, осигурява лоша обратна връзка и реагира бавно на натискане на волана, което води до нестабилно управление и презавиване. Спирачният му път е добър. На мокри пътища той постига "задоволителна" обща оценка, като му липсва "добра" оценка за спиране. Неговата устойчивост на аквапланинг е само задоволителна. Ефективността му на управление е „адекватна“, бори се да комбинира ефективно надлъжни и странични сили, което води до недозавиване и презавиване. Той почти постигна "добър" рейтинг за екологично представяне, но също така и за прогнозирания пробег. Абразията му е оценена като "добра". Постига "много добра" оценка за разход на гориво и се представя добре по отношение на теглото.

18. Double Coin DC 100

Double Coin DC 100

Doublecoin DC100 получава обща оценка „недостатъчно“ поради опасно лошите си показатели за безопасност при шофиране. Въпреки че постига най-добрия резултат за екологично представяне в теста, това не може да компенсира опасното му боравене. На сухи пътища той проявява значителни слабости, губи производителност с повишаване на температурата, осигурява лоша обратна връзка и реагира бавно на натискане на волана, което води до нестабилно управление и презавиване. Спирачният му път е оценен като „добър“. На мокри пътища Doublecoin DC100 се проваля напълно. Неговата спирачна ефективност е толкова лоша, че получава оценка „недостатъчно“. Например, тя изисква приблизително 45 метра, за да спре от 80 км/ч на мокър асфалт в сравнение с около 28 метра за най-добрата гума, разлика от 17 метра. Управлението също е „недостатъчно“ поради много ниско сцепление, ранно недозавиване/прекомерно завиване и много дълъг спирачен път, което води до изключително непрецизно управление. Устойчивостта на аквапланинг се оценява като „достатъчна“. Въпреки лошото си представяне по отношение на безопасността при шофиране, Doublecoin DC100 постига най-добрия резултат за екологично представяне в теста, главно поради много големия си прогнозиран пробег и много ниската си абразия. Той също така постига най-висок резултат за ефективност, главно поради ниския си разход на гориво. Устойчивостта му е оценена като „достатъчна“.