Тест на 16 модела летни гуми 2024 ADAC в размер 215/55 R17

Шофиране на границата: тестова дисциплина за управление на мокро © ADAC/Marc Wittkowski
Шофиране на границата: тестова дисциплина за управление на мокро © ADAC/Marc Wittkowski

2024 г. в теста на летни гуми на ADAC: 16 актуални модела с размер 215/55 R17 за малки SUV и автомобили от по-нисък среден клас. Общият баланс е положителен - но има и гуми с малки слабости. Струва си да разгледате подробната оценка тук.

  • Гуми от Conti, Michelin и Kumho отпред
  • Нови основни критерии: безопасност при шофиране и екологичен баланс
  • Обща таблица с оценка плюс-минус и измервания

Размерът 215/55 R17, тестван за 2024 г. със скоростни класове W (до 270 км/ч) и Y (до 300 км/ч) се монтира предимно на SUV в долния среден клас, но също така се вписва в превозни средства от среден клас .

Общото заключение в това тестово измерение е положително: от 16-те тествани модела три гуми се представиха добре, дванадесет се представиха задоволително и една гума се представи адекватно. За щастие този път нямаше тестова гума с лошо представяне.

Въпреки това си струва да разгледате детайлите на тези гуми, тъй като в зависимост от индивидуалния ви профил на шофиране, задоволителен (и обикновено по-евтин) кандидат за тест може да се окаже препоръчан за вашите собствени изисквания.

Тест на гуми ADAC: Нови критерии за тестване

testove-letni-gumi-2024-adac-v-razmer-215-5-r17

Всички модели гуми бяха тествани за характеристики на шофиране и безопасност, както и за комфорт и икономически аспекти. В допълнение, критериите за устойчивост могат да бъдат намерени и в стандартната оценка на теста на гумата. Ето защо ADAC използва нова схема за оценка за своите тестове на гуми след теста за летни гуми през 2023 г.: Крайната оценка сега се състои от отделните оценки за безопасност при шофиране и екологично представяне.

Най-важният елемент, със 70 процента тежест, остава безопасността при шофиране на сухи и мокри пътища. Износването, разходът на гориво и шумът са част от екологичния баланс (30 процента). Теглото на гумата, масата на износване, както и съдържанието на замърсители или сертификатът на производителя също са включени в тази степен.

Таблица: Резултати от тестове 215/55 R17 W/H

Производител/Модел Цена в лева Оценка на ADAC Безопасност при шофиране Екологичен баланс
Continental PremiumContact 7 278 лв. 2,0 1,7 2,6
Michelin Primacy 4+ 275 лв. 2,1 2,2 1,7
Kumho Ecsta HS52 172 лв. 2,3 2,1 2,8
Debica Presto UHP 2 172 лв. 2,6 2,6 2,6
Dunlop Sport Maxx RT2 285 лв. 2,6 2,6 2,6
Bridgestone Turanza 6 254 лв. 2,6 2,8 2,2
Fulda SportControl 2 226 лв. 2,6 2,6 2,7
Hankook Ventus Prime4 192 лв. 2,7 2,9 2,1
Goodyear EfficientGrip Performance 2 280 лв. 2,7 3,2 1,6
Falken Ziex ZE 310 EcoRun 178 лв. 2,8 2,7 3,0
Nexen N´Fera Primus 179 лв. 3,0 3,1 2,7
Goodride Solmax 1 127 лв. 3,0 3,0 3,1
Sailun Atrezzo ZSR2 137 лв. 3,0 3,1 2,9
Semperit Speed-Life 3 193 лв. 3,1 3,5 2,0
Linglong Sport Master 133 лв. 3,3 3,5 2,9
Vredestein Ultrac 220 лв. 3,8 2,3 2,8

 

1 · Степента на отговор за тези гуми е по-малка от 25%, така че определената средна цена не може да се разглежда като представителна
2 · Актуализацията на продукта е достъпна от DOT 0524; Степента на отговор за тези гуми е по-малка от 25%, така че определената средна цена не може да се разглежда като представителна
3 · Води до девалвация на общата оценка

0,6 - 1,5 - много добре

1,6 - 2,5 - добре

2,6 - 3,5 - задоволителен

3,6 - 4,5 - достатъчно

4,6 - 5,5 - неадекватен

© ADAC e.V.

Много балансиран: Трите добри гуми

testove-letni-gumi-2024-adac-v-razmer-215-5-r17-1
От колко гориво се нуждае тестовият автомобил VW T-Roc на пистата?© ADAC/Марк Витковски

Трите гуми с оценка „добри“ идват от марките Continental, Michelin и – донякъде изненадващо – корейския производител на гуми Kumho. Като цяло и трите модела са много балансирани и затова се препоръчват без никакви ограничения. И все пак всеки фаворит поставя индивидуални акценти.

Със своето представяне над средното ниво на сухи и мокри пътища Continental PremiumContact 7, тествано за първи път, определено е номер едно в категорията за безопасност при шофиране с оценка 1,7. Същото се отнася и за Michelin Primacy 4+ по отношение на екологичното представяне, където тя ясно се откроява, поне в пряко сравнение с другите две добре оценени гуми.

Kumho Ecsta HS52 е компромис между тях: що се отнася до безопасността при шофиране, той е на същото ниво като Michelin, а когато става въпрос за екологично представяне, той е толкова устойчив, колкото Conti. Но подобно на гумата от Хановер, Kumho не постига повече от задоволителен резултат по отношение на екологичното представяне поради сравнително високото си тегло.

Това, което също отличава топ триото, е прогнозиран пробег над средния при теста за износване, както и ниско или много ниско (Michelin) износване на гумите.

Оценка 2.6: „Добър“ току-що пропусна

testove-letni-gumi-2024-adac-v-razmer-215-5-r17-2
Мокрият участък се напоява постоянно с пръскачки© ADAC/Marc Wittkowski

Останалите места (оценка 2.6) включват продукти на Debica (полска марка в Goodyear Group), Dunlop, Bridgestone и Fulda. Просто пропускате добра обща оценка. Debica Presto UHP 2, Dunlop Sport Maxx RT2 и Fulda SportControl 2 се представят малко по-зле по отношение на безопасността при шофиране поради малко по-слабо представяне на мокро и не могат да компенсират това с по-добра екологична оценка.

Bridgestone Turanza 6, който е наскоро наличен на пазара, отбелязва точки тук, но пропуска добра оценка по отношение на безопасността при шофиране със слабости на сухи и мокри пътища. Поне може да спечели няколко места в класацията благодарение на добрия си екологичен баланс.

Задоволителен – със светлина и сянка

testove-letni-gumi-2024-adac-v-razmer-215-5-r17-3
Дисциплина на сухия тест: поведение при шофиране на границата © ADAC/Marc Wittkowski

Hankook Ventus Prime4, Goodyear EfficientGrip Performance 2 и Falken Ziex ZE 310 EcoRun постигат две преди десетичната запетая от общата оценка. Hankook и Goodyear (с най-високи оценки) са убедителни по отношение на техния екологичен баланс, но имат проблеми на мокри (Hankook) или сухи пътища (Goodyear). Falken също има слабости на сухи пътища и в същото време е най-тежката гума в теста, което води до обезценяване на екологичния баланс.

Следващите модели в таблицата – с изключение на Semperit – не постигат добър резултат по нито един от двата основни критерия. Що се отнася до безопасността при шофиране, има леки слабости в производителността, които предотвратяват по-добър резултат: с Nexen N'Fera Primus, Sailun Atrezzo ZSR2, Semperit Speed-Life 3 и Linglong Sport Master, особено на сухи пътища, с Goodride Solmax 1 на мокри пътища.

Износване: Достатъчно само Vredestein

testove-letni-gumi-2024-adac-v-razmer-215-5-r17-5
Тестът на гуми често е непосилна работа за всички участващи© ADAC/Марк Витковски

Vredestein Ultrac е последен в това измерение. Въпреки това, тази гума не е понижена поради своята безопасност при шофиране: тя предлага добри и безопасни характеристики на шофиране както на сухи, така и на мокри пътища. Отпечатъкът му върху околната среда е този, който предотвратява по-добър резултат - или по-точно: износването.

Това е мястото, където най-голямото износване на гумите завършва в околната среда, тъй като след дълги пътувания на конвой с идентични тестови превозни средства и условия на писта, се прогнозира, че пробегът ще бъде едва 27 200 километра. За сравнение: С най-устойчивата на износване гума в теста, Kumho Ecsta, можете да изминете 69 300 километра.

Въпреки това, гумата може да бъде добра алтернатива за редки шофьори, тъй като не представлява риск за безопасността - и следователно не е задължително да има големи недостатъци за всеки шофьор.

Преглед на прогнозирания пробег

testove-letni-gumi-2024-adac-v-razmer-215-5-r17-5

Размерите гуми отговарят на тези автомобили

В зависимост от двигателя и оборудването, следващите модели превозни средства (и много други) могат да бъдат оборудвани с тествания размер гуми тук.

Audi Q2

FIAT 500X, Tipo

Kia Niro, Optima, Soul

Рено Mégane, Scenic

Škoda Karoq, Superb

Toyota Avensis, Mirai, Verso, Yaris Cross

VW Beetle, Passat, Touran, T-Roc, Caddy

ADAC тест за всесезонни гуми: юни 2024 г

testove-letni-gumi-2024-adac-v-razmer-215-5-r17-7
Всесезонните гуми са тествани на VW Golf 8© ADAC/Marc Wittkowskiю

Всесезонните или всесезонните гуми стават все по-популярни. Защото е ясно: спестявате пари, време и място, защото не е необходимо да сменяте гуми на всеки шест месеца или да ги съхранявате. Те със сигурност могат да бъдат алтернатива за шофьори, които живеят в район с умерен климат и не планират ски ваканция или лятна ваканция на юг.

Разбира се, това важи и за собствениците на втори и малки автомобили, които карат малко километри, особено в централните градове. Точно като за всички, които трябва да спестят разходи за преустройство и могат да оставят колата паркирана при лошо зимно време.

Досега всесезонните гуми винаги са били компромис и неизбежно са имали трудности да се сравнят с добрите летни или зимни гуми. Поне това беше резултатът от предишни тестове на гуми на ADAC, където нито един модел не се представи по-добре от задоволително.

Но дали това все още важи за сегашното поколение? Разберете на 25 юни, когато ADAC публикува резултатите от тестовете на 16 текущи всесезонни модела в популярното измерение 205/55 R16.