Визия от бъдещето, изпълнена с екзотика и преливаща от иновативни технологии.Всичко в този автомобил изглежда все едно е изпреварило времето си .Вратите се отварят нагоре – точно както трябва за автомобил на цена от четвърт милион лева   зареден с 363 конски сили . В сравнение с  определяния за пряк конкурент Porsche 911 4S ,BMW I8 не е скъп, не и когато изглежда по този зашеметяващ начин . Първата концепция за този автомобил се появява на изложението в Париж преди 4 години ,от тогава всеки фен тръпне в очакване да го види в реализиран.

Възникват няколко въпроса свързани с i8  на които ще се опитаме да оговорим в следващите редове .

1.Наистина ли е екзотична BMW i8 в света на супер колите в днешно време ?

В днешния свят на супер колите зашеметяващият външен вид  е недостатъчен, за да бъде определена една кола, като екзотична .Усещането за самия автомобил започва още с неговото приближаване, докосването до изключително леката врата, настаняването в клетката на шофьора, изработени от карбон – материала на бъдещето .Карбонът и неговите производни се използват  вече повече от 30 години, но БМВ са  тези, които го интегрират трайно в серийното си производство. До известна степен визията е за сметка на комфорта, но едва ли някой има нещо против  .Става въпрос единствено за свободното пространство, седалките са големи и удобни .Налични са бутоните за традиционните команди, като цяло взети от останалите модели на марката –/имахме малко по високи очаквания тук, може би работещи тъч скриин бутони/


2. Заслужава ли си ?

Накратко –Да !

Но да разгледаме параметрите малко по-обстойно. 362 конски сили B38 3-цилиндров мотор от MINI. В този автомобил инжинерите на БМВ започват да създават нещо абсолютно ново и от нулата .Те са вместили технология ,позволяваща на тези 362 конски сили и 560NM да те изтрелят от 0 до 100km  за 4.4 секунди  на изключително скромна цена /вероятно стотинки/  за гориво .Ако не сте усещали ускорението от електрически мотор –To e  Уникално .Прилив на адреналин от бързосменящите се кадри на предното стъкло, звук единственно на електрически шум по кабелите .

Може да измине около 300 километра само на ток  и то със скорост до 120км/ч.Това е от голямо значение на някои места по земното кълбо. За смяната на предавките ще разберете само по индикациите на таблото, автомобилът се движи невъзмутимо плавно – както никой друг електромобил на пазара.

3.Забавно ли е усещането ?

Много. Забавна е по-малко по-различен начин от обичайното усещане , на което сме свикнали.

Физическата информация ,която можем обикновенно да получим от волана – кога наближава моментът на загуба на сцепление тук липсва.Физическата връзка между предните колела и командите с волана е намалена до минимум . Липсва режим Sport ,с който сме свикнали да ни снабдяват инжинерите от Мюнхен, и системите никога не са изключени напълно ,което прави дрифтът доста труден или невъзможен .

Батерийте на колата са инсталирани на възможно най-ниско и централно място в колата, това спомага i8 да постига неповторимо поведение в завои, минимално накланяне ,което не бихте изпитали в никое друго БМВ макар и –М .BMW i8 може да те извади от всеки завой на 5-та предавка,така всякаш е на 2-ра .Бензиновият мотор е на задния мост, докато електромоторът се намира под предния капак. Споменахме ли, че теглото е под това на Jaguar F-Type с 6-цилиндров мотор?

Като цяло абсолютен триумф на инжинерната мисъл , изключително бърза ,иновативна, но различна . Всъщност толкова различна ,че това я прави привлекателна .В нея няма да откриете най-спортното усещане на БМВ ,но непременно ще се влюбите в този автомобил изпреварил времето си.