Производството на хиперавтомобил Mercedes-One с двигател F1 започва 2022 година

Mercedes-AMG потвърди, че хиперколата с двигател от Формула 1 най-накрая ще влезе в производство през следващата година, след трудна фаза на прототипиране, засегната от няколко инженерни неуспехи и продължаващата пандемия Covid-19.

Първоначално AMG One трябваше да направи своя дебют по-късно през 2021 г. Mercedes вече преразгледа този краен срок до 2022 г. и компанията започна да уведомява купувачите, че производството ще започне през средата на годината.

Когато пристигне, AMG One ще се превърне в нов съперник на Aston Martin Valkyrie, друг нов хиперкол, който има проблеми с зъбите преди пускането на пазара.

AMG One използва произведено от F1 хибридно задвижване и цял набор от агресивни авиационни приставки, предназначени да го направят възможно най-бърз около състезателна писта.

Mercedes не е пуснал нови изображения на хиперколата, но най-новите ни шпионски снимки дават добра индикация за това как ще изглежда, а марката е дразнила превозното средство в прототипна форма няколко пъти.

През последните няколко месеца инженерите на Mercedes-AMG подлагаха на хода на хиперколата One за 2,4 милиона британски лири, като се увериха, че електрическата му система и комплексният хибриден задвижващ агрегат е спечелил титлата във Формула 1, предлагат управляемостта, която купувачите очакват от сериен автомобил.

Предишен тийзър също предлага поглед върху готовия за производство интериор на хиперколата. Включва цифрово огледало за обратно виждане, което е необходимо, тъй като задното пространство, обикновено запазено за задното стъкло, е скрито от капак на двигателя и огромна перка на акула в стил F1.

Някои елементи от дизайна на автомобила също са усъвършенствани от по-ранни прототипи. Най-новите прототипи, уловени при тестване, включват нови елементи, свързани с пътя, като по-големи огледала на вратите на по-дълги дръжки и изпускателна система с троен изход, която имитира тази на автомобила на германската марка F1.

Новият Mercedes-AMG One 2022: двигател и производителност

Когато пристигне, Mercedes-AMG One може да бъде едно от най-близките неща, които някога ще видим до автомобил от Формула 1 за пътя. Той използва версия на 1,6-литровия V6 хибриден двигател с турбокомпресор, който задвижва Mercedes до шест последователни пилоти и конструктори от F1 от 2014 г. насам и се сглобява в същия завод за високопроизводителни задвижвания на Mercedes в Бриксуърт.

Ограничението на оборотите на V6 от 11 000 об/мин е по-ниско от ограничението от 15 000 об/мин, наложено на болидите от Формула 1. Но plug-in хибридната система на One, която включва общо четири електрически двигателя, компенсира, като предоставя повече електрическа мощност.

Един от електрическите двигатели е монтиран към турбокомпресора, за да завърти работното колело до скорост и да намали забавянето на турбото, докато друг е прикрепен към картера, за да допълни мощността на 1,6-литровия двигател с допълнителни 161 к.с., захранвайки излишната енергия от турбо системата. Още два двигателя със 161 к.с. задвижват предните колела, за да осигурят задвижване на четирите колела на AMG One.

Mercedes казва, че комбинираните 986 к.с. на AMG One са достатъчни за максимална скорост над 217 мили в час, докато 0–124 мили в час се справят за по-малко от шест секунди. На този етап не е дадена цифра от 0–62 мили в час, въпреки че е вероятно да е по-малко от три секунди.

За разлика от хибридните задвижващи агрегати, използвани във F1, които осигуряват само електрически тласък на двигателя с вътрешно горене, хибридната система на AMG-One може да задвижва колелата директно, позволявайки работа с нулеви емисии на кратък обхват.

Електрическите двигатели се захранват от група литиево-йонни клетки, монтирани на шасито зад предния мост. Те са идентични по вид и подредба с тези, използвани в автомобила Mercedes F1, въпреки че батерията на AMG One има много повече клетки, които предлагат достатъчно мощност за обхват само на електричество от около 25,5 мили.

С двигателите на предния мост Mercedes-AMG One може да възстанови до 80% от спирачната енергия, произведена при нормални условия на шофиране, за да бъде съхранена за по-късна употреба, докато независимото ускорение и спиране на всяко колело означава, че те могат да действат като вектор на въртящия момент система. Задните колела получават задвижване от чисто нова осемстепенна скоростна кутия, която може да се управлява чрез лостчета за смяна на волана.

Освен че предлага изцяло електрически режим на шофиране, AMG One ще включва и „силно динамичен“ режим, за който Mercedes казва, че използва настройки, сравними с тези, използвани от неговия състезател от Формула 1 по време на квалификационни обиколки. Режимът на шофиране автоматично превключва между горене и електрическо задвижване за най-добра производителност. В допълнение, двигателят с вътрешно горене на AMG One ще може да покрие еквивалента на повече от една четвърт от F1 сезон, преди да се нуждае от обслужване.

Mercedes-AMG One: дизайн, интериор и аеродинамика

Mercedes описва кабината като „Формула 1 за двама“. Вътре ще има чифт силно подсилени седалки с регулируеми облегалки и квадратен волан, вдъхновен от F1. Кльощавото, неподредено арматурно табло от въглеродни влакна ще разполага с два 10-инчови дисплея: единият зад волана, а другият монтиран в централната конзола. Трети екран е свързан с камера на задната броня на автомобила и действа като огледало за обратно виждане.

Предният край на AMG One е доминиран от колекция от огромни вентилационни отвори на предната престилка и под предното стъкло, докато чифт плоски LED фарове са вдлъбнати в капака. Голите въглеродни аеродинамични клапи са закрепени към изваяните страни на автомобила, докато въздухозаборник, кацнал на покрива, захранва двигателя с вътрешно горене.

Отзад, перка на акула в стил F1 седи над двигателното отделение и разделя задния край, докато огромен заден дифузер и прибиращ се заден спойлер също са налице, за да осигурят много притискаща сила. Active Aero се намира и отпред, с удължаващ се преден сплитер и подвижни клапи, разположени над предните колела. Самата каросерия е монокок от въглеродни влакна, но Mercedes не разкри колко тежи концепцията AMG One.

Автомобилът седи на регулируемо спирачно окачване с пружинни опори и карбонокерамични спирачки, а контролът на сцеплението също има три степени на регулируемост. От стартиране системата се включва напълно, но „режим на спортно управление“ повишава прага, преди да влезе компютърна помощ. За тези, които са достатъчно смели (или талантливи), системата може също да бъде деактивирана напълно.

 

Дали Mercedes-AMG One е изгодна кола от Формула 1 за пътя за £2,4 милиона? Кажете ни какво мислите по-долу…