Не е необичайно автомобилните части да се износват, но няма нищо по-смущаващо от това, акумулатора Ви внезапно да се изтощи. Зарядното устройство за батерии може да го върне в експлоатация, ако сте у дома. Но ако сте на път, ще ви трябват джъмперни кабели и друг автомобил, който да Ви подаде ток. Кабелите за подаване на ток могат да бъдат опасни, ако не знаете как да ги използвате правилно. Ето петте най-чести грешки при подаване на ток с джъмпер кабели, които трябва да избягвате.

ПРАВИЛНО СЪХРАНЕНИЕ НА КАБЕЛИТЕ
Джъмпер кабелите провеждат електричество, но корозията може да ги осакати. Малко корозия по щипките не е фатално, но ако се появи корозия вътре в кабелите, това може да причини прегряване или дори пожар. За да поддържате кабелите за ток в добра състояние, е нужно да ги съхранявате спретнато, навити в чанта на сухо място в колата си (вътре при резервната гума, обикновено е добро място). Поддържането им сухи е от ключово значение за тяхната издръжливост и безопасна употреба.

ПРАВИЛНО СВЪРЗВАНЕ НА КАБЕЛИ ЗА ТОК
Свързването на кабели за ток изглежда достатъчно лесно: червено към червено, черно към черно. Много хора се разминават с този метод, но рисковете са големи. Неправилното свързване на кабела с грешния полюс може да причини пожари и експлозии, които могат да доведат до нараняване или повреда на вашия автомобил. За максимална безопасност следвайте тези четири стъпки, когато свързвате джъмперни кабели:

  • Свържете червената щипка към положителния полюс на акумулатора на проблемния автомобил.
  • Свържете другата червена щипка към положителния полюс на акумулатора на превозното, което ще подава ток.
  • Свържете едната черна щипка към отрицателния полюс на акумулатора на превозното средство, което ще подава ток.
  • Свържете другата черна щипка към някакъв гол метал, като главата на цилиндъра или блока на двигателя, на проблемния автомобил.


НИКОГА НЕ ЗАРЕЖДАЙТЕ ЗАМРЪЗНАЛ АКУМУЛАТОР
Оловно-киселинните батерии работят дори в далечния север, едно от най-студените места. Напълно заредена оловно-киселинна батерия замръзва при -69°C, но батерия при 11,6 V замръзва само при 0°C, тъй като по-голямата част от киселината е заключена в оловните пластини. Опитът за стартиране при замръзнала батерия може да причини експлозия. Замръзналата батерия трябва да се размрази и да се провери за повреда. Ако батерията не е спукана, презареждането може да започне.

НЕ ПУШЕТЕ ПРИ ЗАРЕЖДАНЕ

Когато оловно-киселинните батерии се зареждат, един от продуктите на химическата реакция е силно запалим водороден газ. Когато подавате ток на изтощен акумулатор, премахнете всички източници на запалване (например цигари, запалки, и други), за да сведете до минимум риска от експлозия.

НЕ СЕ НАВЕЖАЙТЕ НАД ЗАРЕЖДАЩ СЕ АКУМУЛАТОР

Дори и да избегнете първите четири грешки, зареждането на изтощена батерия все още е опасно. Топлина, налягане, вътрешна дъга и разливи на киселина могат да възникнат без предупреждение, така че не е желателно да сте наведени над акумулатора.

Подаването на ток на автомобилен акумулатор е сравнително лесно, но не и безопасно. Сега, когато знаете какви грешки трябва да избягвате, вие сте готови да помогнете на съсед или да се измъкнете колега от задръстване, без да се нараните. Разбира се, ако нямате превозно средство, което да подаде ток, тогава трябва да разполагате с Jumper Power Bank (Стартерна батеря за подаване на ток). За нея ще Ви разкажем в следваща статия.



Ако все пак акумулатора Ви е тотално изтощен и трябва да се смени с нов можете да разгледате всички наши предложения в страницата Акумулатори. 

Благодарение на подробния ни филтър лесно можете да сортирате по производител, поляритет (ляв или десен плюс), капацитет (от 1Ah до 250 Ah), пусков ток (или така наречения стартов ток), както и по критерии гаранция (от 12 месеца до 36 месеца).

Ако не сте сигурни кой е подходящия акумулатор за вашия автомобил може да проверите в страницата ПРОДУКТОВИ КАТАЛОЗИ