Обяснение на спецификацията на моторното масло на ACEA

Спецификацията на ACEA е много често срещана гледка... Всъщност ще намерите такава на почти всички двигателни масла. Но какво означава всичко това?
ACEA (Европейската асоциация на производителите на автомобили) има система за класифициране на масла, която ще намерите на опаковката на почти всяко масло на пазара. Това са всички текущи спецификации. Преди маслата са получавали отделни оценки за бензинови и дизелови двигатели, но от ноември 2004 г. нататък те са комбинирани (A все още се отнася за бензинови и B за дизелови двигатели).

Мисията на ACEA се определя като:

  • Определяне и защитаване на общите интереси, политики и позиции на европейската автомобилна индустрия;
  • Включете се в диалог с европейските институции и други заинтересовани страни, за да подобрите разбирането на проблемите, свързани с индустрията, и да допринесете за ефективна политика и законодателство както на европейско, така и на световно ниво;
  • Действа като портал за експертни знания относно регулирането, свързано с превозните средства;
  • Комуникирайте ролята и значението на индустрията, като използвате надеждни данни и информация;
  • Наблюдава дейности, които засягат автомобилната индустрия, като си сътрудничи с другите заинтересовани страни; и Предприемане на стратегически размисъл върху все по-глобалните предизвикателства на мобилността, устойчивостта и конкурентоспособността.

Спецификации на ACEA - Стандартни моторни масла за бензинови и дизелови двигатели

ACEA A1/B1

Категория за двигателни масла за икономия на гориво с особено нисък вискозитет при висока температура и висок срязващ ефект. HTHS от 2,6 до 3,5 mPas се прилага за XW-20, 2,9 до 3,5 mPas за всички останали. Отговаря на старите спецификации A1 и B1 с някои нови тестове на двигателя

Стабилно, поддържащо качество моторно масло, предназначено за използване при удължени интервали на смяна в бензинови двигатели и дизелови двигатели за автомобили и леки микробуси, специално проектирано да може да използва масла с ниско триене и нисък вискозитет с вискозитет при висока температура / висока скорост на срязване от 2,6 mPa* s за xW/20 и 2,9 до 3,5 mPa.s за всички други степени на вискозитет. Тези масла са неподходящи за използване в някои двигатели. Консултирайте се с ръководството или наръчника на собственика, ако се съмнявате

Вижте нашите предложения на моторни масла с спецификации ACEA A1 / B1

ACEA A2/B2

ОСТАРЯЛА СПЕЦИФИКАЦИЯ - Основни изисквания. Ще бъде заменен от спецификацията GLOBAL DLD-1.

Вижте нашите предложения на моторни масла с спецификации ACEA A2 / B2

ACEA A3/B3

Категория за двигателни масла с висока производителност и икономия на гориво. Надвишава ACEA A 1/ B1 по отношение на Noack (загуби от изпарение), чистота на буталото и устойчивост на окисление. Възможни са удължени интервали за смяна на маслото.

Стабилно, поддържащо качество масло, предназначено за използване в бензинови двигатели с висока производителност и дизелови двигатели на автомобили и леки ванове и/или за удължени интервали на смяна, когато е посочено от производителя на двигателя, и/или за целогодишна употреба на масла с нисък вискозитет, и/или за тежки работни условия, както е определено от производителя на двигателя

Вижте нашите предложения на моторни масла с спецификации ACEA A3 / B3

ACEA A3/B4

Стабилно, постоянно масло, предназначено за използване в бензинови и дизелови двигатели с висока производителност и директно впръскване, но също така подходящо за приложения, описани в A3/B3

Вижте нашите предложения на моторни масла с спецификации ACEA A3 / B4

ACEA A5/B5

Категория за високоефективни двигателни масла. За TDI двигатели с икономия на гориво. Освен това с понижен HTHS (2,9 до 3,5). Възможни са удължени интервали за смяна на маслото.

Стабилно, поддържащо качество масло, предназначено за използване при удължени интервали на смяна при бензинови двигатели с висока производителност и дизелови двигатели за автомобили и леки микробуси, проектирани да могат да използват масла с ниско триене и нисък вискозитет с вискозитет при висока температура / висока скорост на срязване (HTHS) от 2,9 до 3,5 mPa.s. Тези масла са неподходящи за използване в някои двигатели. Консултирайте се с ръководството или наръчника на собственика, ако се съмнявате

Вижте нашите предложения на моторни масла с спецификации ACEA A5 / B5

Дизелови двигатели с ниска SAPS

В тези спецификации се появява допълнителна категория, в която съдържанието на сулфатна пепел, фосфор и сяра (SAPS) е ограничено.

Предупреждение: тези масла имат най-ниските граници на SAPS и не са подходящи за използване в някои двигатели. Консултирайте се с ръководството или наръчника на собственика, ако се съмнявате

ACEA C1

До голяма степен базиран на ACEA A5/B5. Строго ограничение на съдържанието на SAPS. Нисък HTHS вискозитет от >2,9 mPas.

Стабилно, постоянно масло, предназначено за използване като съвместимо с катализатор масло в превозни средства с DPF и TWC в дизелови и бензинови двигатели с висока производителност на автомобили и леки микробуси, изискващи ниско триене, нисък вискозитет, ниско SAPS масла с минимален HTHS вискозитет от 2,9 mPa .с. Тези масла ще удължат живота на DPF и TWC и ще поддържат икономията на гориво на превозните средства.

Вижте нашите предложения на моторни масла с спецификации ACEA C1

ACEA C2

Същото като C1, но с допустимо малко по-високо съдържание на SAPS (както при C3).

Стабилно, поддържащо качество масло, предназначено за използване като масло, съвместимо с катализатор в превозни средства с DPF и TWC в дизелови и бензинови двигатели с висока производителност на автомобили и леки микробуси, проектирани да могат да използват масла с ниско триене и нисък вискозитет с минимален HTHS вискозитет от 2.9mPa.s. Тези масла ще удължат живота на DPF и TWC и ще поддържат икономията на гориво на превозните средства.

Вижте нашите предложения на моторни масла с спецификации ACEA C2

ACEA C3

Същото като C2, с изключение на HTHS > 3,5 и без разход на гориво.

Стабилно, поддържащо качество масло, предназначено за използване като масло, съвместимо с катализатор, в превозни средства с DPF и TWC в дизелови и бензинови двигатели с висока производителност на автомобили и леки микробуси, с минимален HTHS вискозитет от 3,5 mPa.s. Тези масла ще удължат живота на DPF и TWC

Вижте нашите предложения на моторни масла с спецификации ACEA C3

ACEA C4

Същото съдържание на SAPS като C3, HTHS вискозитет като C1.

Стабилно, поддържащо качество масло, предназначено за използване като масло, съвместимо с катализатор, в превозни средства с DPF и TWC в дизелови и бензинови двигатели с висока производителност на автомобили и леки микробуси, изискващи ниско SAPS масло с минимален HTHS вискозитет от 3,5 mPa.s. Тези масла ще удължат живота на DPF и TWC

Вижте нашите предложения на моторни масла с спецификации ACEA C4

E: Масла за тежкотоварни дизелови двигатели

ACEA E4

Стабилно, постоянно масло, осигуряващо отличен контрол на чистотата на буталото, износването, справянето със саждите и стабилността на смазката. Препоръчва се за висококачествени дизелови двигатели, отговарящи на изискванията за емисии Euro I, Euro II, Euro III, Euro IV и Euro V и работещи при много тежки условия, напр. значително удължени интервали за смяна на маслото според препоръките на производителя. Подходящо е за двигатели без филтри за твърди частици и за някои EGR двигатели и някои двигатели, оборудвани със системи за намаляване на NOx SCR. Препоръките обаче може да се различават при различните производители на двигатели, така че в случай на съмнение трябва да се направи справка с ръководствата на водача и/или дилърите.

Вижте нашите предложения на моторни масла с спецификации ACEA E4

ACEA E6

Стабилно, постоянно масло, осигуряващо отличен контрол на чистотата на буталото, износването, справянето със саждите и стабилността на смазката. Препоръчва се за висококачествени дизелови двигатели, отговарящи на изискванията за емисии Euro I, Euro II, Euro III, Euro IV, Euro V и Euro VI и работещи при много тежки условия, напр. значително удължени интервали за смяна на маслото според препоръките на производителя. Подходящо е за EGR двигатели, със или без филтри за твърди частици, както и за двигатели, оборудвани със системи за намаляване на SCR NOx. Качеството E6 силно се препоръчва за двигатели, оборудвани с филтри за твърди частици и е предназначено за използване в комбинация с дизелово гориво с ниско съдържание на сяра. Препоръките обаче може да се различават при различните производители на двигатели, така че в случай на съмнение трябва да се направи справка с ръководствата на водача и/или дилърите.

Вижте нашите предложения на моторни масла с спецификации ACEA E6

ACEA E7

Стабилно, постоянно масло, осигуряващо ефективен контрол по отношение на чистотата на буталото и полирането на отвора. Освен това осигурява отличен контрол на износването, справяне със саждите и стабилност на смазката. Препоръчва се за висококачествени дизелови двигатели, отговарящи на изискванията за емисии Euro I, Euro II, Euro III, Euro IV и Euro V и работещи при тежки условия, напр. удължени интервали за смяна на маслото според препоръките на производителя. Подходящо е за двигатели без филтри за твърди частици и за повечето EGR двигатели и повечето двигатели, оборудвани със системи за намаляване на SCR NOx. Препоръките обаче може да се различават при различните производители на двигатели, така че в случай на съмнение трябва да се направи справка с ръководствата на водача и/или дилърите.

Вижте нашите предложения на моторни масла с спецификации ACEA E7

ACEA E9

Стабилно, постоянно масло, осигуряващо ефективен контрол по отношение на чистотата на буталото и полирането на отвора. Освен това осигурява отличен контрол на износването, справяне със саждите и стабилност на смазката. Препоръчва се за висококачествени дизелови двигатели, отговарящи на изискванията за емисии Euro I, Euro II, Euro III, Euro IV, Euro V и Euro VI и работещи при тежки условия, напр. удължени интервали за смяна на маслото според препоръките на производителя. Подходящо е за двигатели с или без филтри за твърди частици и за повечето EGR двигатели и за повечето двигатели, оборудвани със системи за намаляване на SCR NOx. E9 силно се препоръчва за двигатели, оборудвани с филтри за твърди частици и е предназначен за използване в комбинация с дизелово гориво с ниско съдържание на сяра. Препоръките обаче може да се различават при различните производители на двигатели, така че в случай на съмнение трябва да се консултирате с ръководствата за водачи и/или дилърите.

Вижте нашите предложения на моторни масла с спецификации ACEA E9

Легенда:

  • SOPS: сулфатна пепел, фосфор, сяра
  • DPF: Филтър за твърди частици
  • TWC: Трипътен катализатор
  • HTHS: Вискозитет при висока температура / висока скорост на срязване